Perpustakaan Kota Tinggi sepanjang 25 tahun


Sejak berpindah semula ke Kota Tinggi, Johor. Saya mencari tempat yang kondusif untuk menyiapkan thesis saya dan mengambil keputusan untuk ke Perpustakaan Awam Kota Tinggi. Perpustakaan ini telah lama beroperasi. Sejak kecil lagi, perpustakaan awam ini menjadi salah satu tempat kegemaran saya - sebab pada saya banyak buku yang menarik. Kini, perpustakaan awam ini telahpun diberi wajah baru, suasana yang lebih selesa dan menarik untuk orang ramai datang untuk membaca buku, membuat rujukan, dan diskusi. Kemudahan wi-fi juga disediakan tetapi agak terhad. Pada pendapat saya, perpustakaan ini selesa, boleh jadi seperti co-working spaces.

Kalau berminat menjadi ahli, boleh daftar secara percuma. Kanak-kanak dan dewasa boleh meminjam buku sebanyak 15 buah dalam satu masa, dan tempoh pinjaman adalah selama 2 minggu.

bersambung..



The full story is under construction - watch this space.